Ärendehanteringssystem för både små och stora företag - Nilex
Kunder
Företag
Cerdo Bankpartner
Findus
FlexLink
Helsingborgs Dagblad
KappAhl
Metsä
Mölnlycke Healthcare
New Wave
PEAB
Schenker
Strålfors
Skolor
Kommuner
Landsting, sjukvård
Statliga Verk

New Wave

New Wave Group AB (publ) är börsnoterat på Stockholms O-lista och är moderbolag i New Wave koncernen. Koncernen består av drygt 70 företag med verksamhet i 21 länder inom branscherna profil och fritidskläder, skor, accessoarer och presentartiklar.

 

New Wave är en tillväxtkoncern som skapar, förvärvar och utvecklar märkesvaror åt profilmarknaden (företagsmarknaden) och konsumentmarknaden (främst inom kläd, accessoar och gåvosektorn). Koncernen ska nå synergier genom att samordna design, inköp, marknadsföring och distribution av koncernens kollektioner samt genom att utnyttja samordningsfördelar mellan koncernens varumärken. Koncernen ska verka inom profilmarknaden och detaljhandelsmarknaden för att få en god riskspridning. New Waves IT-miljö omfattar cirka 1500 arbetsstationer samt ett flertal servrar och annan aktiv utrustning. IT-support funktionen (first line) produceras av 5 personer verksamma i koncernens olika bolag, men som koordineras moderbolaget. Övriga IT-tjänster utförs av ca ett 15-tal personer inom koncernens dataadministration.

 

New Wave bytte ut ett egen utvecklat helpdesk system till det PinkVerfiy ITIL certifierade helpdesk- och inventariesystemet NilexPlus® för att förbättra möjligheterna till felanalyser, effektivisera beslutsfattandet, prioritera och reagera på driftsstörningar. Redan några månader efter implementationen har man kunnat konstatera en effektivare support och nöjdare användare.

 

Anna Stewart, helpdesk ansvarig: "Vårt mål var att förbättra dataadministrationens prestationsförmåga och kostnadseffektivitet samt att höja kvaliteten på våra tjänster. Vi jämförde olika alternativ och valde NilexPlus® eftersom det är ett väl beprövat system som har funnits på marknaden i många år i flera olika verksamheter. Att det också är det fördelaktigaste systemet vid en jämförelse med andra system och fokus på pris/prestanda underlättade vårt val.

 

Efter projektets genomförande har dataadministrationen fått ett verktyg med heltäckande information om verksamheten. IT-stödets tjänster är idag avsevärt bättre än tidigare, vilket i sin tur har inneburit en högre utnyttjningsgrad av gjorda IT investeringar.

 

Utmaningen i ett sådant här omfattande projekt är att få det förankrat internt i alla led, men också externt hos våra partners och leverantörer. Våra erfarenheter med Nilex har varit utomordentligt goda, de är flexibla och tjänstvilliga och har tack vare alla sina installationer stor erfarenhet och kunskaper om implementationer av helpdesk och inventariesystem. Deras kontinuerliga utveckling av NilexPlus® i nära samarbete med kunderna är ett annat stort plus för detta system".


 
Nilex i Helsingborg AB   Östra Sandgatan 12, 252 27 HELSINGBORG     Tfn växel: 042-18 00 50    E-post: kundservice@nilex.se eller support@nilex.se    Fax: 042-210776
© Copyright Nilex i Helsingborg AB 2013  All rights reserved