NilexPro är en kraftfull, komplett lösning för support och ärendehantering som kan användas inom en mängd områden. NilexPro är en webbaserad lösning skapad för effektiv hantering av ärende, felrapportering, förändringshantering oberoende av verksamhetsområde. NilexPro är lättimplementerat, skalbart och användarvänligt vilket garanterar för en positiv upplevelse från såväl tekniker som slutanvändare.
Installation
NilexPro är en webbaserad lösning som kan erbjudas både lokalt installerad i er verksamhet såväl som via hosting. NilexPro är enkelt att implementera och snabbt att komma igång med.
Enkel administration och ärenderegistrering
Att administrera och konfigurera sker enkelt och gränssnittet anpassas enkelt helt efter verksamhetens profil och användningsområden. NilexPro erbjuder ett enkelt handhavande där ni själva sköter konfiguration och administration. Nilex erbjuder självklart utbildning i systemet vid behov och kan genomföras både på plats och via Internet.
För handläggaren så hanteras alla ärenden enkelt via ett kraftfullt webbgränssnitt anpassat efter verksamhetens behov. Registrering av ärende kan ske genom NilexPro självservice, webbgränssnitt eller via e-post - flexibilitet och enkelhet så som det skall vara.
Funktionalitet
NilexPro erbjuder förutom redan stor funktionalitet även tilläggsmoduler för SLA, Gruppfunktion och WebbOrder vilket gör NilexPro till en mycket kompetent lösning med stora möjligheter.
SLA, Service Level Agrement
Genom SLA får verksamheten ett stöd för att säkerställa kvalitén på sin leverans av service. SLA gör det möjligt att sätta upp och arbeta enligt detaljerade specifikationer t ex, reaktionstid, utrustning, pris, informationsflöde m.m. All information presenteras på ett enkelt och tydligt sätt och stöder personalen i det dagliga arbetet. I SLA finns även övergripande rapportfunktionalitet för att presentera kvalitén som levereras av service och support.
Gruppfunktion
Med gruppfunktion kan NilexPro användas av olika avdelningar i verksamheten och ärenden hanteras oberoende av varandra i ett och samma system. Gruppfunktionen ger användaren möjlighet att kategorisera företag och handläggare vilket ger utökade urvalsmöjligheter i ärendehanteringen.
WebbOrder
För att underlätta administration av olika typer av beställningar finns WebbOrder för NilexPro där användarna själva via ett webbgränssnitt kan utföra beställningar. Det kan vara allt ifrån att skapa, ändra eller ta bort konto eller beställa hårdvara, mjukvara eller kommunikation. Modulen skapar ett helpdeskärende först när beställningen är godkänd. När en beställning är klar skickas e-post till ansvarig chef och i ordern finns en länk som är kopplad till beställning via ett webbgränssnitt. Genom att klicka på länken hamnar ansvarig handläggare i ett läge kan beställning godkännas eller avslås.