Ärendehanteringssystem för både små och stora företag - Nilex
Schenker

Schenker

 

 

 

Schenker AG startades för 130 år sedan av Gottfried Schenker i Wien och är med huvudkontor i Essen en av världens ledande leverantör av integrerad logistisk service med land verksamheter, världs täckande luft och sjöfrakt med all tillhörande logistisk service. Företaget har 42 000 anställda i 1 100 kontor över hela världen och den totala årsomsättningen är 8.9 Billioner Euro.

Schenker i Sverige har 4 200 anställda, 4000 lastbärare och 7 000 anställda i 300 samverkande åkerier. Den svenska verksamheten har 42 000 avtalskunder och drygt 18 miljoner gods och paketsändningar (16 miljoner ton) hanteras per år. Årsomsättning här är ca 10 miljarder kronor.

Schenker Stab IT i den svenska verksamheten har 55 anställda, varav 5 arbetar inom Inrikes Support och de administrerar företagets 150 olika system och applikationer. Inrikes Support ger service och support till ca: 2000 användare.


För det planerade bytet av det befintliga helpdesk systemet gjorde man en noggrann utvärdering av ett flertal olika system.


Jesper Zachrisson, Nilex AB: "Vi hade den första kontakten med dem i juli 2006 som följdes av flera under hösten. Schenker hade krav på några mindre förändringar i vårt system, vilket vi också förklarade oss beredda att göra. I oktober bestämde man sig för att testa NilexPlus ® i sin skarpa miljö och denna test resulterade i en order i december."

Bengt-Arne Andersson, avdelningschef: "Vi tittade på och testade ett flertal olika helpdesk system och jämförde funktioner, prestanda och kostnader. Vi fann att NilexPlus ® var det fördelaktigaste alternativet när vi jämförde pris/prestanda. Det var lätt att installera, konfigurera och lära sig, vilket gjorde att vi redan efter några dagar körde systemet skarpt."

Schenker i Sverige har idag Nilex HelpDesk med 60 handläggare och modulerna Gruppfunktion, Mailservice och Webgränssnitt.

Bengt-Arne Andersson: "NilexPlus® är ett användarvänligt, enkelt, stabilt och snabbt system som underlättar arbetet för personalen, vilket bidrar till att vi kan ha en hög servicegrad till våra användare. "
 
Nilex i Helsingborg AB   Östra Sandgatan 12, 252 27 HELSINGBORG     Tfn växel: 042-18 00 50    E-post: kundservice@nilex.se eller support@nilex.se    Fax: 042-210776
© Copyright Nilex i Helsingborg AB 2013  All rights reserved